فرق دورس، هودی و پلیور چیست؟

 

فرق بین دورس، هودی و پلیور چیست؟ وقتی صحبت از لباس‌های زمستانی به میان می‌آید، اغلب موارد در مورد اینکه چه لباسی با چه لباسی می‌آید سردرگم میشویم. بسیاری از ما دورس، پولیور یا هودی انتخاب میکنیم، بدون اینکه فکری در مورد استایل درست آن بکنیم.

 

هودی و دورس
ناگفته نماند که آنچه با یک دورس می‌آید ممکن است با هودی مناسب نباشد و بالعکس. بنابراین درک تفاوت بین دورس، هودی و پیراهن کش، بسیار مهم است، به خصوص اگر استایل شما ، سبک کژوال است و محل کار وتحصیل شما قوانین سختی در مورد نوع لباس ندارد.
به عنوان مثال، یک پلیور اورسایز می تواند با شلوار اسکینی یا شلواری که فیت بدن شما باشد، فوق العاده به نظر می رسد. در حالی که یک هودی بسته به شکل ظاهری و تنخورش ممکن است جور دیگری ست شود. شما می توانید دورس را با دامن بپوشید، اما ست کردن هودی با دامن می تواند مشکل باشد. در ذیل تفاوت های عمده بین هودی، دورس و پلیور را توضیح می دهیم.

 

هودی چیست؟

هودی یک سویشرت کلاهدار است و گزینه زمستانی مناسبی برای افراد در تمام سنین است. هودی در اصل یک ژاکت راحت است که دارای پوشش سر است. جالب اینجاست که این سبک لباس، ریشه در اروپای قرون وسطی دارد، زمانی که راهبان برای پوشاندن بدن و سر خود لباس های راحت و کلاه دار می پوشیدند.
دلیل ماندگاری و همه گیر شدن استایل هودی به عنوان یکی از محبوب ترین ها این است که لباس بسیار راحت و کاربردی است، به خصوص اگر شما دوست ندارید لباس های زیادی بپوشید، هودی گزینه عالی است. یک هودی می تواند جایگزین دورس، جلیقه و کلاه زمستانی شما شود، در حقیقت هودی یک پکیج کامل است. همچنین، هودی انواع متفاوتی دارد، زیرا می تواند در قالب پلیور و یا با زیپ جلو و یا حتی به عنوان ژاکت بدون آستین عرضه شود.

 

خرید هودی
در حالی که هودی هرگز از فرهنگ عام جدا نشد، در دهه 1990 بود که جمعیت جوان با هودی ارتباط زیادی پیدا کردند و حتی هودی جایگاه خاصی در صنعت مد پیدا کرد. هودی به راحتی حس استایل راحت و کژوال را بیان می کند و دائماً در تلویزیون، فیلم ها و موزیک ویدیوهای آمریکایی دیده می شد. در واقع، حتی امروزه، برندهایی مانند ورساچی، دولچه و گابانا و بربری، هودی‌ها را به‌عنوان بخشی از لباس های خود در کت واک به نمایش می گذارند. زیبایی شناسی لباس راحت پوشیدن در دهه 90 کاملاً با هودی هماهنگ بود و باعث شد که هودی به عنوان بزرگترین سلاح مد لباسهای راحتی پذیرفته شود.

 

دورس چیست؟


دورس  یک پیراهن گشاد و گرم است که اغلب با آستین های بلند یافت می شود. در حالی که لباس بافت مانند یک جامپر بافته می شود، دورس با پنبه یا برخی از ترکیبات خاص مانند لاکرا بافته شده است.
دورس  بسیار کاربردی‌تر از پلیور یا ژاکت است، عمدتاً به این دلیل که یک دورس  می‌تواند انواع جزئیات را در خود جای دهد، از یقه‌ها گرفته تا دکمه‌های جلو، امکان کراپ بودن و می‌تواند به روش‌های مختلف ست شود.
دلیل محبوبیت دورس  در میان زنان این است که آنها نمادی از لباس های غیررسمی راحت هستند. به راحتی می توانید لباس دورس  را بپوشانید و با شلوار جین ست کنید و آن را حتی در محل کار، دانشگاه یا حتی باشگاه بپوشید.

 

خرید دورس
با ظهور فرهنگ athleisure (ترکیب لباس های ورزشی با لباس های روز مره) و توجه جهانی به مد استایل خیابانی، لباس دورس شاهد تحول بزرگی شد، زیرا جایگاه خاصی را پیدا کرد. سوپرمدل هایی مانند جی جی حدید، کندال جنر و بسیاری دیگر به لباس دوری روی آوردند، زیرا استایل کژوال بودن آنها بستگی زیادی به لباس های athleisure محور دارد که می توانند به عنوان لباس راحتی نیز استفاده شوند. علاوه بر آسانی پوشیدن این نوع لباس، سویشرت نیمه زیپ دار نیز بسیار محبوب شده است زیرا جذابیت جالبی به لباس های شما می بخشد.
 احتمال متوجه شده اید که دورس های امروزی نیز جزییات پرزرق و برقی دارند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را مانند یک لباس مهمانی استایل کنید.


پلیور چیست؟


پلیور معمولاً لباسی است که با کشیدن آن روی سر خود می پوشید. و اگرچه یکی از پرکاربردترین لباس های زمستانی است، ست کردن آن بسیار دشوار است و معمولاً سنگین‌تر و آزادتر از دورس است.

 

خرید بافت
این به این معنی است که شما همیشه باید مراقب باشید که آن را با چه چیزی استایل می کنید. اگر ژاکت پلیور می پوشید، باید آن را با یک شلوار جین یا شلوار نیمه رسمی و یا حتی یک دامن A-line  راحت ست کنید.
یکی از محبوب‌ترین انواع پلیورها، مدل کلاهدار است، زیرا شبیه هودی است، اما معمولاً بسیار راحت‌تر و گرم و نرم تر از هودی است. پلیورها معمولاً آندروژنی هستند، به این معنی که معمولاً هم مردان و هم زنان می توانند بدون مشکلی آن را بپوشند.

چگونه دورس، هودی و پلیور را استایل کنیم؟


درک تفاوت بین حال و هوای متفاوتی که یک بلوز دورس، هودی و پلیور به ارمغان می‌آورد، مهم است. دورس لباسی چند وجهی است و می تواند در هر موقعیتی پوشید. می‌توانید آن را با شلوارهای شیک برای یک میتینگ کاری بپوشید. از طرف دیگر، می توانید آن را با شلوار جین یا حتی جاگر بپوشید. 
هودی اصولا یک لباس کژوال است، اما می‌توانید از ترفند های معمول استایل خود صرف نظر کنید و سعی کنید آن را با یک لباس یا حتی یک پیراهن رسمی بپوشید. برای مثال هودی های زیپ دار را می توان با لباسهای متنوعی پوشید.هودی‌ها بسیار بادوام هستند، بنابراین یک افزودنی شگفت‌انگیز به عنوان لباس‌های مسافرتی می باشند.
پلیورها از یک هودی یا دورس رسمی ترمی باشند و شما می توانید از آن ها به نفع خود استفاده کنید. در محل کار، پلیور جذاب بپوشید. خانم ها می توانند آن را با دامن رسمی یا شلواری خوش پوش بپوشند و حتی از اکسوری استفاده کنند. اگر به دنبال پوشیدن پلیور به عنوان لباس athleisure هستید، سعی کنید پلیوری سبک با قابل کشسانی مناسب انتخاب کنید.

justsweatshirts.com
 

۴
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید